
Είναι γεγονός πως από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του το μακρινό 1977, το Lada Niva δεν έχει αλλάξει γενιά. Δέχεται μόνο τις απαραίτητες αναβαθμίσεις που του επιτρέπουν να διατηρεί την τιμή του χαμηλά, ενώ παραμένει ένα αυτοκίνητο με ανεξάντλητες εκτός δρόμου δυνατότητες. Στο επίκεντρο κλασικά, διαχρονικά και απαράλλαχτα, ο 1.700άρης τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός των 83 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 129 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Καλό και χρυσό μοτέρ, αλλά με 18,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (τίμια η τελική των 137 χλμ./ώρα) δεν είναι για πολλά πράγματα. Κάπου εδώ, μπαίνουν οι τουρμπίνες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ : Πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα τα μοντέλα της Lada – Ποια μπορείτε να αγοράσετε
Turbo kit υπάρχουν πολλά στην αγορά για τον αειθαλή 1.7 λτ., με αυτό που βλέπουμε να αποτελεί ένα από τα πιο πρόσφατα. Αποτελείται από στροβιλοσυμπιεστή Garrett GT17 που δουλεύει στο 0,5 bar, συνοδευόμενο από μεγαλύτερα μπεκ, επαναπρογραμματισμένη ECU και νέα εξάτμιση, η οποία πλέον δεν φέρει καταλύτη. Η ισχύς δεν φτάνει σε υπερβολικά επίπεδα, πρωτίστως για να διατηρηθεί απολύτως αξιοποιήσιμη και να μην κάνει ετοιμόρροπο το μοτέρ. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 120 άλογα και 200 Nm ροπής από τις μόλις 2.000 σ.α.λ., οπότε βλέπουμε πως προτεραιότητα ήταν πρωτίστως να «γεμίσει» η καμπύλη στις χαμηλές στροφές. Μελετημένη, αλλά και αρκετά ακριβή, βελτίωση: στις 230.000 ρούβλια (2.480 ευρώ) το κόστος.
Πέρα από τον υπερτροφοδότη, το «φτιαγμένο» Niva έχει προσεχτεί τόσο στον τομέα των φρένων, όσο και της ανάρτησης. Με λίγα λόγια, στη διαχείριση και αξιοποίηση της παραπανίσιας δύναμης. Στον εμπρός άξονα συναντάμε αεριζόμενους δίσκους 298 χλστ., ενώ δεν λείπουν τα πιο σφιχτά αμορτισέρ και ελατήρια, ούτε οι μεγαλύτερες ζάντες (16 ιντσών) και τα φαρδύτερα ελαστικά (205/70 αντί για το εργοστασιακό 185άρι πέλμα). Όπως διαπιστώνουμε από τα θεαματικά καρέ, το βελτιωμένο Niva δεν διστάζει να κάνει «μπούκες» σε σλάλομ και τεστ αποφυγής ταράνδου, επιταχύνοντας παράλληλα στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 11,7 δλ. και φτάνοντας μέχρι τα 160 χλμ./ώρα τελικής.
