631


Ο κ. Ντινόκας απαντάει στη επιστολή που απέστειλε η ΚΣΕ και ανακοίνωνε την απόφασή της να αποχωρήσει από τον Εθνικό Διάλογο. Δυστυχώς όμως ο κ. Ντινόκας με την όλη του συμπεριφορά απέδειξε ότι ήταν και αυτός μέρος του στημένου παιχνιδιού που έστησε ο κ. Τσιρώνης και σκοπό έχει την συρρίκνωση της Κυνηγετικής Δραστηριότητας. Πιο συγκεκριμένα :
- Συνέχεια ένιπτε τας χείρας του σε κάθε δύσκολη ερώτηση λέγοντας “Εγώ είμαι συντονιστής…..”. Τώρα αφού έχουν τελειώσει οι συναντήσεις είναι λαλίστατος και απαντάει μετά από μια εβδομάδα στην επιστολή της ΚΣΕ.
- Ο ρόλος του συντονιστή είναι να συντονίζει τη συζήτηση ώστε ο διάλογος να είναι ουσιαστικός. Ποτέ δεν το έκανε. Ο κάθε εκπρόσωπος ανέβαινε στο βήμα και μιλούσε για όποιο θέμα ήθελε άσχετα αν αυτό ήταν στην ημερήσια ατζέντα.
- Άφηνε, χωρίς να επεμβαίνει (νωχελικά μόνο κάποιες φορές), να ακούγονται ύβρεις και καταγγελίες μετατρέποντας ουσιαστικά την συζήτηση σε παρα-δικαστήριο. Αν οι θιγόμενοι αποφασίσουν να κινηθούν νομικά εναντίων αυτών που ξεστόμισαν τις χυδαίες καταγγελίες ο κ. Ντινόκας είναι άμοιρος των ευθυνών του που τους έδωσε βήμα χωρίς μάλιστα να τους σταματήσει;
Παρόλα αυτά απάντησε στην ΚΣΕ. Ακολουθεί η απάντηση :
Στους λόγους που επικαλείται η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος,στην με αριθ. πρωτ. 811/6-5-2016 επιστολή της προς τον Αν. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη μη περαιτέρω συμμετοχή της στον Εθνικό Διάλογο για το Κυνήγι την πληροφορηθήκαμε με έκπληξη και όσα επικαλείται δεν ευσταθούν. Οι απόψεις του Συντονιστή του Εθνικού Διαλόγου για το Κυνήγι είναι:
1.- Είναι ευρύτατα γνωστό –διότι δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα- ότι στην ατζέντα του Εθνικού Διαλόγου για το Κυνήγι τέθηκαν από τον Αν. Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας τέσσερις άξονες:
Α.-Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το κυνήγι (όπως άδειες θήρας, εγγραφή σε σωματείο, έλεγχος, εκπαίδευση κυνηγών, δικαιώματα κυνηγού και σωματείου κτλ)
Β.-Το οικονομικό πλαίσιο (συνδρομές, διάθεση εσόδων κ.λπ)
Γ.-Η φύλαξη της φύσης και ο έλεγχος της λαθροθηρίας (ιδιωτικοί φύλακες θήρας, παραβατικότητα στη φύση, κ.λπ.)
Δ.-Τα διαχειριστικά σχέδια βιοποικιλότητας (προστασία πανίδας και χλωρίδας, περιοχών, κριτήρια καθορισμού κυνηγετικής περιόδου κτλ). Όπως προκύπτει και από δηλώσεις του Αν. Υπουργού , μετά το πέρας του ανοικτού διαλόγου , κάθε ενδεχόμενη αλλαγή θα γίνει με σεβασμό στα αποτελέσματα του διαλόγου. Ο διάλογος λοιπόν έγινε με συγκεκριμένους άξονες και ερωτήματα και όχι χωρίς πλαίσιο όπως ισχυρίζεται η ΚΣΕ
2.- Καμιά απόκρυψη στοιχείων δεν γίνεται ούτε μπορούσε να γίνει. Όλοι οι φορείς μπορούν προφορικά και γραπτά να υποβάλλουν όλα τα στοιχεία που θεωρούν ότι ενισχύουν τις απόψεις των και οι οποίες δημοσιεύονται στην σχετική ιστοσελίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στοιχεία που κρίνονται κατά τη δημόσια διαβούλευση αν είναι ορθά ή εσφαλμένα.
3.- Ο διάλογος ξεκίνησε στις 10 Μαρτίου 2016. Η πρώτη συνάντηση και συζήτηση του άξονα Ι έγινε την Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016, η δεύτερη συνάντηση για τους άξονες Ι και ΒΙΝΙΙ έγινε στις 20 Απριλίου 2016 και η τρίτη συνάντηση για τον άξονα ΊΟ
είναι προγραμματισμένη στις 11 Μάιου 2016.
Χρόνος 8 εβδομάδων από την έναρξη του διαλόγου και 6 εβδομάδων από την λεπτομερή συζήτηση των 4 αξόνων . Χρόνος αρκετός, κατά τη γνώμη μας , ώστε να εκφραστούν οι απόψεις όλων των φορέων και στους 4 άξονες ,οι οποίοι και όριζαν
τους στόχους του Εθνικού Διαλόγου.
4.- Οι ερωτήσεις , στο πνεύμα του κάθε άξονα, τέθηκαν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να είναι δυνατή η συγκέντρωση των απόψεων από ένα ευρύ φάσμα ενδιαφερομένων , την κοινωνία των πολιτών και του πολίτες και να μη απαιτεί ειδικότερη γνώση του
κυνηγίου και επίσης να παρέχουν τη δυνατότητα σε μη ειδικούς να απαντήσουν για θέματα που τους αφορούν (π.χ. Τοπική Αυτοδιοίκηση , στην ιστοσελίδα του Υ.Π.ΕΝ υπάρχει ειδική κατηγορία για την Τ.Α.).
5.-Δεν υπήρξε κανένας αποκλεισμός κάποιου φορέα. Η πρόσκληση εστάλη σε επιστημονικές και επαγγελματικές οργανώσεις, ΜΚΟ, Πανεπιστήμια, κυνηγετικά σωματεία, κόμματα, βουλευτές, και επί πλέον έγιναν δεκτοί όλοι οι εκπρόσωποι φορέων που δήλωσαν ενδιαφέρον, ενώ δεν είχαν αρχικά προσκληθεί. Παράλληλα η ιστοσελίδα του διαλόγου είναι ανοιχτή σε κάθε ενδιαφερόμενο.
6.- Από όλα όσα περιγράφησαν παραπάνω προκύπτει αβίαστα , όπως έχει σχεδιαστεί ο Ε.Δ. για το Κυνήγι κανένα προσχεδιασμένο συμπέρασμα δεν θα προκύψει και ότι όλες οι απόψεις του Εθνικού Διαλόγου για το Κυνήγι θα ληφθούν υπ’ όψιν σε κάθε ενδεχόμενη αλλαγή στην κατεύθυνση του εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου.
Αθήνα 9 Μαΐου 2016
Ο Συντονιστής του Εθνικού Διαλόγου για το Κυνήγι
Δημήτριος Ντινόκας
