ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΘΥΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ ΜΟΝΟΠΩΛΕΙΩΝ
Η συγκεκριμένη επιστολή σκοπό έχει να ενημερώσει τους συνάδελφους κυνηγούς και παράλληλα να καταγγείλει την εκμετάλλευση που βιώνουμε όλοι μας, από την νέα τάξη μονοπωλίων που ολοένα διαμορφώνεται στην χώρα μας.
Πρόσφατα πραγματοποίησα ένα αεροπορικό ταξίδι στο εσωτερικό της Ελλάδας με αντικείμενο τον κυνηγετικό τουρισμό. Δυστυχώς όμως η παρουσία μου στο αεροδρόμιο Βενιζέλος μου επιφύλασσε μια δυσάρεστη έκπληξη, για την οποία νιώθω ότι έχω χρέος να ενημερώσω και παράλληλα να καταγγείλω ως αισχρή κερδοσκοπία και αδικαιολόγητη εκμετάλλευση.
Η μέχρι τώρα πολιτική των αεροπορικών εταιριών της χώρας μας προέβλεπε ο επιβάτης να φέρει αποσκευή ή αποσκευές (εκτός χειραποσκευής) που δεν ξεπερνούσαν τα 20 κιλά βάρος. Μπορούσε δηλαδή να έχει π.χ. δύο βαλίτσες που συνολικά να ζύγιζαν 20 κιλά, από εκεί και πέρα χρεωνόταν ώς υπέρβαρο με το ανάλογο τίμημα ανα κιλό.
Το κυνηγετικό τουφέκι συμπεριλαμβανόταν στο συνολικό βάρος με τις αποσκευές και αν δεν ξεπερνούσαν τα 20 κιλά δεν προβλεπόταν κάποια χρέωση. Δυστυχώς όμως κάποιοι φωστήρες επινόησαν το εξής παράδοξο, δημιούργησαν κατηγορίες αποσκευών !!!
Οι κατηγορίες αποσκευών αφορούν δραστηριότητες αναψυχής (χόμπι) και κατατάσσονται σε small, medium και large. Η κατηγοριοποίηση αυτή αφορά εξοπλισμό ψαρέματος (καλάμια), εξοπλισμό κατάδυσης, πέδιλα σκι, ποδήλατα κ.α. Για να μην γίνομαι κουραστικός τα παραπάνω μπορείτε να τα ενημερωθείτε από τα site των εταιριών στους όρους που είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν οι ταξιδιώτες.
Όπως καταλαβαίνετε σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες κατέταξαν και τα κυνηγετικά όπλα, με χρέωση 55 € την διαδρομή. Με άλλα λόγια χρεώνουν ένα βαλιτσάκι που μαζί με το περιεχόμενο δεν ξεπερνάει τα 3,5-4,5 κιλά, 55 €. Κάλλιστα η συγκεκριμένη αποσκευή θα μπορούσε να αποτελεί χειραποσκευή αλλά λόγο του χαρακτηρισμού ως security item κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται. Πρέπει να βρεθεί κάποιος να μας εξηγήσει πως προκύπτει αυτή η χρέωση; Από πότε οι χρεώσεις γίνονται με βάση την ονομασία του αντικειμένου; Από την στιγμή που το κυνηγετικό όπλο δεν καταλαμβάνει τον όγκο ενός κανό καγιάκ ή φιαλών οξυγόνου κατάδυσης ή ποδηλάτου κτλ κτλ, γιατί θα πρέπει να χρεωθεί; Καταναλώνει περισσότερο καύσιμο από μια μικρή βαλίτσα που περιέχει για παράδειγμα ρούχα; Να σημειωθεί εδώ πως τα τελευταία χρόνια έχει καταργηθεί ο έλεγχος των κυνηγετικών όπλων από τον αξιωματικό υπηρεσίας του αεροδρομίου, όπως γινόταν παλιά και πλέον μόνος του ο επιβάτης αναγράφει τον αριθμό του όπλου στο δελτίο παράδοσης. Έτσι δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι το κυνηγετικό όπλο προκαλεί κάποια μορφή φόρτου εργασίας για το προσωπικό.
Τα ερωτήματα πολλά και η αγανάκτηση μεγάλη. Σε μια εποχή που όλοι ευαγγελίζονται την πολυπόθητη ανάπτυξη, σε μια εποχή που το κυνήγι ειδικότερα φαντάζει πολυτελής ενασχόληση, κάποιοι κύριοι κερδοσκοπούν προκλητικά και αισχρά σε βάρος όλων μας.
Καληνύχτα Ελλάδα.
Με τιμή,
Σιλιβίστρας Ε. Γεώργιος
ΑΘΗΝΑ 07/11/12