Αρχική » Grid with Sidebar » Η δύναμη της εικόνας στο κυνήγι

Η δύναμη της εικόνας στο κυνήγι

by iHunt

SVESTONOF
Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις. Αυτό το μαθαίνουν πρώτα όσοι σπουδάζουν διαφήμιση και επικοινωνία και αυτό το χρησιμοποιούν επαγγελματικά για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.
 
Στην Αμερική που γεννήθηκαν οι τεχνικές της διαφήμισης , οι κυνηγοί τις χρησιμοποιούν με μεγάλη επιτυχία για να προωθήσουν τις ιδέες τους και καλά θα κάναμε όλοι οι κυνηγοί της Ελλάδας να πάρουμε τα μαθήματα μας. Η  φωτογραφία που θα αναρτήσουμε στο facebook θα δώσει πολλαπλά μηνύματα , πολλές φορές εντελώς  διαφορετικά από αυτά που επιδιώκουμε.
 
Δυστυχώς δεν διαλέγουμε με επιτυχία τις φωτογραφίες που αναρτούμε σαν κυνηγοί στις προσωπικές σελίδες μας και αυτό το εκμεταλλεύονται αμέσως οι αντίπαλοι μας για να δυσφημίσουν το κυνήγι.  Πιο εύκολα κάνουν το λάθος αυτό οι γουρουνοκυνηγοί  που  έχουν και έναν μεγάλο ανταγωνισμό ανάμεσα  στις παρέες τους. Άλλο πράγμα είναι να έχεις μια φωτογραφία για δική σου χρήση στο σπίτι σου και άλλο να την δημοσιεύεις σε κοινή θέα, όπου δεν είναι μια προσωπική υπόθεση αλλά μια δημόσια παρέμβαση που θέλει κάτι να δείξει .
 
Δεν θα αποδείξουμε ότι είμαστε μεγάλοι κυνηγαραίοι  γεμίζοντας το διαδίκτυο με αίματα και ξεκοιλιασμένα αγριογούρουνα. Δεν είναι η κορυφαία στιγμή του κυνηγιού αυτή και για όσους δεν έχουν ζήσει τις μέχρι τότε στιγμές δείχνει λάθος τρόπο αντιμετώπισης των θηραμάτων και του κυνηγιού. Ούτε οι σωροί με τρυγόνια ,πάπιες και ορτύκια που γίνονται σε κλειστές ρεζέρβες του εξωτερικού έχουν σχέση με το δικό μας ελεύθερο κυνήγι. Εκεί το κυνήγι γίνεται χωρίς όρια, με το κομμάτι , πληρώνοντας  για κάθε θήραμα που σκοτώνεις. Σαν επιχείρηση την βολεύει να δείχνει ότι όσοι κυνηγούν στη δική της ρεζέρβα βρίσκουν θηράματα, όμως  όλες αυτές οι   φωτογραφίες από ανώνυμους κυνηγούς αλλά ακόμη και από στελέχη Κυνηγετικών Οργανώσεων και υποψήφιους  ευρωβουλευτές  είναι “θανατηφόρα” όπλα στα χέρια των αντικυνηγών. Αυτά  δείχνουν οι αντικυνηγοί και χωρίς να διευκρινίζουν από πού είναι η φωτογραφία φωνάζουν,  «Να ποιοι είναι οι βάρβαροι κυνηγοί, δεν σέβονται  και θα εξολοθρεύσουν όλα τα θηράματα αν δεν τους σταματήσουμε».
 
Ως κυνηγοί σπάνια προβάλουμε θετικές εικόνες , κρύβουμε όσες θα έπρεπε να δείξουμε και καμαρώνουμε για όσες έπρεπε κανονικά να κρύψουμε. Ακόμη και αν πρέπει να χρησιμοποιηθεί  ως παράδειγμα  προς αποφυγή μια λάθος κυνηγετική φωτογραφία που περιγράφουμε παραπάνω,  δεν θα το κάνουμε εδώ  αν και προσφέρεται  σαν θέμα και ευκαιρία. Η εικόνα είναι χίλιες λέξεις και μια λάθος εικόνα δεν διορθώνεται ούτε με δυό χιλιάδες λέξεις.
 
Από τους απλούς κυνηγούς δεν μπορούμε να περιμένουμε φυσικά να γνωρίζουν τόσο καλά την τέχνη της διαφήμισης και επικοινωνίας για να μπορέσουν να τα καταφέρουν στην επιλογή των φωτογραφιών που αναρτούν. Αυτό γίνεται με τον μιμητισμό  και όταν αρχίσει να κατακλύζεται το διαδίκτυο με λάθος εικόνες, φυσικό είναι να μην μπορεί να προωθηθεί καμιά σωστή. Κάποιος πρέπει να δίνει το παράδειγμα με συνειδητό και οργανωμένο τρόπο, και αυτός ο ρόλος είναι στα κυνηγετικά ΜΜΕ , στις οργανώσεις και τους συλλόγους των κυνηγών που έχουν ή θα έπρεπε να έχουν υπεύθυνους που γνωρίζουν καλά πως παίζεται το παιχνίδι της επικοινωνίας.  Φυσικά έχουμε όμως αυτή την απαίτηση  και από αυτούς που κρατούν ή θέλουν να πάρουν  την τύχη του κυνηγιού στα χέρια τους. Οι ΜΚΟ στον τομέα αυτό  δίνουν τα ρέστα τους και μας παίζουν σαν την γάτα με το ποντίκι,  γιαυτό τρέχουμε συνεχώς και δεν φτάνουμε. 
 
Ένα παράδειγμα διαφορετικής αντιμετώπισης  και  χρήσης της εικόνας είχαμε στην προεκλογική περίοδο. Πολύ σωστά η ηγεσία των κυνηγών συναντήθηκε με όλα τα κόμματα και συζήτησε με τους πολιτικούς αρχηγούς για το κυνήγι και πως θα το αντιμετωπίσουν.
 
Ήταν μια απαραίτητη κίνηση στο σωστό χρόνο αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι προωθήθηκε όπως έπρεπε επικοινωνιακά. Το κυρίαρχο στοιχείο των συναντήσεων κάθε φορά ήταν η φωτογραφία που έπαιξε στη συνέχεια επικοινωνιακά. Εκεί η εικόνα του νεαρού χαμογελαστού ηγέτη της αντιπολίτευσης,  που σήμερα είναι ο πρωθυπουργός της χώρας , ανάμεσα στην ηγεσία των κυνηγών κυριάρχησε και σκέπασε όλες τις αντικυνηγετικές θέσεις που υπήρχαν στο κόμμα του. Ήταν μια «επαγγελματική» σε όλα φωτογραφία , από τον τρόπο που στήθηκε ο φωτογράφος, την στάση και την θέση των προσώπων που απεικονίζονται , έδειχνε και υπονοούσε πολλά περισσότερα. Προωθήθηκε στη συνέχεια με τα κατάλληλα μηνύματα στο διαδίκτυο και στα ΜΜΕ και δημιούργησε μόνο θετικές εικόνες ,εξέπεμπε μια συμπάθεια  και θετικά συναισθήματα σε όποιον την έβλεπε , ανεξαρτήτως του αν θα ψήφιζε ή όχι το συγκεκριμένο κόμμα.
 
Αν η προηγούμενη φωτογραφία πρέπει να αποτελέσει μάθημα για το επικοινωνιακό επιτελείο των κυνηγών , για το ότι πρέπει να δημοσιεύουμε μόνο εικόνες  που εκπέμπουν θετικά μηνύματα, η επόμενη φωτογραφία μας δείχνει το ακριβώς αντίθετο. Γιατί δεν πρέπει να δημοσιεύονται μερικές φωτογραφίες και το πόσο λάθος μήνυμα εκπέμπουν.
 
Κανείς δεν αμφιβάλει ότι ο  πρόεδρος του πασόκ κος Βενιζέλος είναι μια ισχυρή προσωπικότητα. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την μόρφωση ,  την ευφράδεια , τις γνώσεις  και την πολιτική κατάρτιση του. Όμως δύσκολα θα έβρισκες ανθρώπους που να τον συμπαθούν προσωπικά, ακόμη και από αυτούς που τον ψήφισαν . Είναι ο χαρακτήρας του, είναι η φυσιογνωμία του, είναι η συμπεριφορά και η παροιμιώδης αυτοπεποίθηση του που παρόλα τα προσόντα του τον έχουν καταστήσει ανθρωποδιώκτη στο κόμμα του?
 
 
Δεν είναι το πρόσωπο που θα ήθελε να έχει δίπλα του ο απλός πολίτης. Ήταν μια ατυχής στιγμή η φωτογράφιση του προέδρου των κυνηγών δίπλα σε ένα πρόεδρο κόμματος που δεν τον συμπαθούσαν ούτε οι ψηφοφόροι του. Δεν ήταν τυχαίο ότι η φυσιογνωμία του κου Βενιζέλου απουσίαζε από τα προεκλογικά διαφημιστικά σπότ του πασόκ. Αυτό το πρόσωπο βρήκαμε ως κυνηγοί για να εμφανιστούμε μαζί του σε μια αποτυχημένη φωτογραφία που μόνο αρνητικά συναισθήματα προκαλεί ? 
 
Το επικοινωνιακό επιτελείο των κυνηγών θα έπρεπε να παραιτηθεί για τις επιλογές του. Δεν προώθησε  επικοινωνιακά την εικόνα του προέδρου και των κυνηγών αποτελεσματικά και δεν αντιμετώπισε με επαγγελματισμό  τον ρόλο του. Εκτός και αν δεν υπάρχει καν επικοινωνιακό επιτελείο, όπως διαδίδουν μερικοί,  και όλα γίνονται στο πόδι ανάλογα με τις διαθέσεις και τους στόχους της στιγμής, κάτι  που είναι ακόμη χειρότερο για την επικοινωνιακή προώθηση των κυνηγετικών θεμάτων.  Με τέτοιες πρακτικές αν δοκιμάσουμε να αντιμετωπίσουμε τους «επαγγελματίες» αντικυνηγούς που θα έχουν όπως φαίνεται ισχυρές προσβάσεις  και επιρροή στην κυβερνητική ομάδα, δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για το αποτέλεσμα. 
 
Le Chasseur
 
 
 
 
 
 
 

demobanner

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ